Kim jest hostessa i jakie są jej obowiązki zawodowe?

Kim jest hostessa i jakie są jej obowiązki zawodowe?

Spotkasz ją na wystawach, targach i innych imprezach branżowych organizowanych przez duże firmy. Będzie witać i oprowadzać gości, udzielać potrzebnych informacji uczestnikom wydarzenia, dbać o dobrą atmosferę przez cały czas jego trwania. To jednak wciąż nie wszystko! Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o zawodzie hostessy, między innymi jakie warunki trzeba spełniać, żeby ubiegać się o taką pracę i na jakie zarobki można liczyć.

Co robi hostessa?

Obsługa targów i wystaw nie jest pracą łatwą. Dbanie o komfort gości to niejedyna rola hostessy. W zależności od umowy do jej obowiązków może należeć także rozdawanie ulotek i materiałów reklamowych, zbieranie podpisów i odpowiedzi do ankiet, zachęcanie do udziału w przewidzianych przez organizatora atrakcjach, serwowanie drinków i przekąsek, prezentowanie produktów i zachęcanie do ich testowania czy udzielanie wsparcia organizatorom imprezy.

Jakie wymagania trzeba spełniać?

Żeby pracować jako hostessa, trzeba wykazywać się następującymi kompetencjami miękkimi:

  • komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów – bycie hostessą polega na pracy z ludźmi, trudno będzie wypełniać obowiązki osobom nieśmiałym, zamkniętym w sobie i mającym trudności z budowaniem relacji,

  • przyjazne usposobienie i wysoka kultura osobista – hostessa ma ogromny wpływ na wizerunek firmy, dlatego koniecznie musi cechować się uprzejmością, życzliwością i dobrym wychowaniem.

Ważna jest też miła aparycja. Nie trzeba mieć figury modelki, ale koniecznie należy zadbać o paznokcie, włosy, skórę, schludny ubiór i szeroki uśmiech. Praca hostessy wymaga często dużo chodzenia lub wielogodzinnego stania. Z tego względu wskazane jest, żeby osoby podejmujące ten rodzaj pracy były wytrzymałe i sprawne fizycznie. Dużym atutem będzie też znajomość języków obcych na poziomie komunikatywnym. Szczególnie przyda się ona przy obsłudze imprez międzynarodowych np. konferencji czy spotkań biznesowych.

Ile zarabia hostessa?

W kwestii zarobków osób pracujących jako hostessy nie da się udzielić konkretnej odpowiedzi, bowiem na wysokość wypłaty wpływ ma wiele czynników. Począwszy od rodzaju wydarzeń, które obsługuje i zakresu obowiązków, a skończywszy na formie rozliczenia. Hostessy pracują w zdecydowanej większości przypadków na podstawie umowy zlecenia, jest to bowiem zajęcie najczęściej traktowane jako dodatkowe, a nie jako praca stała. Wypłata zależy więc także od liczby przepracowanych godzin.

Można poszukiwać pracy w tym zawodzie na własną rękę, jednak spokojną głowę i mniejszą presję związaną z kwestiami formalnymi zapewnia podjęcie współpracy z agencją hostess. Jakie są plusy takiego rozwiązania? Hostessa nie musi za każdym razem podpisywać umowy z podmiotem, który zleca jej wykonanie pracy. Może też wybierać spośród zleceń zaproponowanych przez agencję, może odrzucić angaż, jeśli z jakiegoś powodu jej nie odpowiada. Stawka zaczyna się od 30 złotych za godzinę i w zależności od czynników, które opisane były wcześniej, może wzrastać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.